Fitness op maat

Naargelang uw leeftijd, lichamelijke conditie en uw persoonlijke doelstelling wordt in samenspraak met een van onze gediplomeerde fitnessbegeleiders een effectief trainingsprogramma voor u opgemaakt. Indien er bepaalde indicaties aanwezig zijn die aanleiding geven tot twijfels, wordt uw behandelende geneesheer geraadpleegd (bijvoorbeeld bij revalidatie).
Om een optimaal resultaat te bekomen wordt uw schema om de 6 tot 8 weken aangepast.

Aangezien wij een goede en persoonlijke begeleiding als prioriteit hebben gesteld, zijn de eerste twee trainingen volgens afspraak.

We hebben de diverse doelstellingen op een rijtje gezet:

Conditietraining

Tijdens de conditietraining wordt er hoofdzakelijk gebruik gemaakt van de cardiotoestellen. Daarom raden we iedereen aan om te werken met een hartslagmeter zodat u ongehinderd kunt oefenen aan de juiste intensiteit afgestemd op uw eigen fysieke conditie, uw doelstellingen en motivatie.

Krachttraining

Kan je het best omschrijven als een verbetering van de spierkracht.
Drie aspecten van de spierkracht kunt u in deze context plaatsen:

  • de maximale kracht
  • de explosieve kracht of het vermogen
  • de krachtuithouding

Figuurtraining

De nadruk ligt hier op de probleemzones waardoor de juiste oefeningen ervoor zullen zorgen dat de gewenste plaatsen worden bijgewerkt. Met typische bewegingen zal er een oefenschema worden samengesteld zodat de spieren de juiste vorm krijgen. Deze training kan worden gecombineerd met cardiotraining.

Vetverbranding

Voel u strakker in uw vel door voldoende calorieën te verbranden en op de juiste plaatsen de spieren te verstevigen. U voelt zich nadien beter in uw vel en bruist van vitaliteit!

Sporttraining

Specifieke sporten (voetbal, tennis, wielrenners, basketbal,...) vereisen een speciaal trainingsschema. Duw-, slag- en springkracht verbeteren daadwerkelijk de sportprestaties en zullen blessures voorkomen.

Seniorfitness

Nooit te oud... om te bewegen!
Spirit biedt alle 55-plussers de kans om gezond te bewegen.
Regelmatig bewegen verlaagt uw bloeddruk en hartslag terwijl uw lenigheid en uithoudingsvermogen zullen toenemen.

Tevens verkleint de kans op ziektes zoals hart- en vaatziekten en botontkalking.

SPIRIT, STERK IN BEGELEID SPORTEN

webdesign © Lelo Designs i.s.m. axento.be